OPDRACHTGEVER: Nederlandse Loterij OPDRACHT: Vormgeving actiemateriaal
Voor Nederlandse Loterij, voorheen De Lotto, zijn we dé vormgever van divers actiemateriaal, zoals posters, displays, spelformulieren, online banners, advertenties, cadeaukaarten en winbelevingsmateriaal. Naast Lotto en ‘corporate’ werken we voor Toto, Eurojackpot, Lucky Day en incidenteel voor Krasloten. De herkenbare, gedetailleerd omschreven huisstijl van alle deelmerken is wereldberoemd in heel Nederland. Consistentie is dan ook een belangrijk wapen in de strijd om de aandacht op de winkelvloer en aan het raam. In één oogopslag moet duidelijk zijn dat het uiting van bijvoorbeeld Lotto betreft. Na al de jaren kennen we de huisstijlen op ons duimpje, kunnen we alle vormelementen dromen en hebben we in de samenwerking aan een half woord genoeg.
Meer weten over dit project? Pieter Pijlman vertelt je er graag meer over.
Het Weekendlot is een combinatie van Lotto, Cijferspel en Eurojackpot. De enveloppe met de spelregels past naadloos om het zojuist gekochte, hopelijk winnende lot.
LOTTO EXPRESS
We ontwikkelden een nieuw letterbeeld als toevoeging bij het woord Lotto. Inmiddels is Express doorvertaald naar displays, advertenties en lotto-mapjes.
KORTINGSACTIE IN DE ZOMER
Voor de Lotto-kortingsactie in de zomer ontwikkelden we een mapje voor het actie-spelformulier. Wie wil er niet winnen vanuit een strandstoel in de zon?
FEESTACTIE
De actie waarbij Lotto-abonnees een chocoladeletter kunnen ophalen bij een Primera winkel is al jaren een groot succes. Een lekker cadeau van Lotto in de feestmaand. Een lekker gevoel ook, dat ‘onze’ chocoladeletterverpakking bij vele consumenten in Nederland iets zoets heeft gebracht.